STRONA GŁÓWNAPUBLIKACJEDlaczego należy uczyć o Holokauście?

Dlaczego należy uczyć o Holokauście?

Dlaczego należy uczyć o Holokauście? "Dlaczego należy uczyć o Holokauście?"

red. J. Ambrosewicz-Jacobs, Leszek Hońdo

Kraków, 2005, wydanie II (rozszerzone)

Centrum Badań Holokaustu Uniwersytetu Jagiellońskiego

ISBN 83-7188-619-5





"Dlaczego należy uczyć o Holokauście?" to zbiór esejów autorstwa wybitnych specjalistów z zakresu nauczania o Holokauście wraz z opisem instytucji dysponujących narzędziami edukacyjnymi, powstały z myślą o Czytelnikach, dla których proces nauczania – uczenia jest procesem otwartym, niekoniecznie ograniczonym do stałych ról: nauczyciel – uczeń.

Książka ta adresowana jest zarówno do osób, którym nie jest obojętny fakt zamordowania 10 procent obywateli przedwojennej Polski, jak i do osób, które być może dotąd nie zdają sobie z tego sprawy.

O napisanie esejów poproszone zostały autorytety życia publicznego, specjaliści z różnych dziedzin nauki : Jerzy Tomaszewski, Zdzisław Mach, Ireneusz Krzemiński, Stefan Wilkanowicz, Olga Goldberg-Mulkiewicz, Ireneusz Krzemiński, Monika Adamczyk-Garbowska, Stanisław Obirek SJ, Robert Szuchta, Tanna Jakubowicz-Mount, Stanisław Krajewski, Sergiusz Kowalski, Monika Adamczyk-Garbowska, Sławomir Kapralski, Hanna Węgrzynek, Andrzej Mirga, Natalia Aleksiun i inni.

Publikacja ukazała się dzięki finansowemu wsparciu Biura Instytucji Demokratycznych i Praw Człowieka Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie.

Pobierz publikację online, 850kb   (pdf - wersja polska)   (pdf - wersja angielska)


Jeżeli są Państwo zainteresowani zamówieniem powyższej publikacji bardzo proszę wraz z zamówieniem nadesłać odpowiedzi na następujące pytania:
 1. Pełna nazwa instytucji/ organizacji
 2. Adres, telefon kontaktowy
 3. Ilość egzemplarzy
 4. Preferowana forma odbioru publikacji (odbiór z siedziby Centrum Badań Holokaustu UJ w Krakowie)
 
 
 Centrum Badań Holokaustu Uniwersytetu Jagiellońskiego
 ul. Jodłowa 13
 30-252 Kraków
 tel. 12 42 98 004
 fax 12 42 97 052
 E-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.


Jolanta Ambrosewicz-Jacobs
Wstęp

I
Jerzy Tomaszewski
Dlaczego
Zdzisław Mach
Pamięć Holokaustu i edukacja dla Europy
Bohdan Michalski
Uczmy wszystkiego od początku
Stanisław Krajewski
Uczyć wszędzie, a szczególnie w Polsce!
Stanisław Obirek SJ
Długi cień Bełżca
Tanna Jakubowicz-Mount
W duchu pojednania
Stefan Wilkanowicz
Spróbujmy zrozumieć!
Robert Szuchta
Przeciw milczeniu i obojętności
Sergiusz Kowalski
To oczywiste
Olga Goldberg-Mulkiewicz
Ludowy stereotyp Żyda a Zagłada
Monika Adamczyk-Garbowska
Córka generała Franco
Hanna Węgrzynek
Co trzeci spośród nas
Leszek Hońdo
A słońce świeciło i nie wstydziło się
Ireneusz Krzemiński
W świetle późniejszej historii
Olga Goldberg-Mulkiewicz
Ludowy stereotyp Żyda a Zagłada
Sławomir Kapralski
Dlaczego warto uczyć o zagładzie Romów
Andrzej Mirga
O godne miejsce wśród ofiar. Holokaust i eksterminacja Romów w okresie II wojny światowej
Natalia Aleksiun
Historia i pamięć Zagłady - śladami Centralnej Żydowskiej Komisji Historycznej


II
Jolanta Ambrosewicz-Jacobs
Postawy młodzieży polskiej wobec Holokaustu.
Badania z lat 1997-2000
Problematyka Holokaustu w Internecie
Informacje o autorach